Isnin, 15 Ogos 2011

~ Instagram - kekwat ~

Hari ni Pakcik nak citer pasal satu app.. yang hanya serve untuk iPhone/iPod Touch/iPad... iaitu Instagram... sangat kekwat app ini... hingga Smart Phone yang lain seperti Android dan BlackBerry tak hadenya dapek guna app ni.. Jeles nihhhh.. sbb Pakcik pakai Android phone..

Pakcik antara pengguna Android yang tunggu kehadiran Instagram for Android.. walaupun dah 8 bulan dah dia launch di App Store... tapi sampai hari ni tadak berita... 

Instagram ni adalah app yang membolehkan pengguna iPhone/iPod Touch/iPad mengambil foto dan lokasi seterusnya gambar berkenaan boleh di'edit' dengan menggunakan filter untuk menghasilkan effect yang lebih terkesan. Kemudian foto tersebut boleh dikongsi secara terus ke Facebook, Twitter, Flickr, Email, Tumblr, Foursquare, Posterous. App ini boleh didapati secara percuma kat App Store... sekali lagi hanya bagi pengguna iPhone/iPod Touch/iPad sahaja... **mata pandang atas!!

  VS  

Pun begitu dengan adanya Lightbox yang seakan-akan Instagram sudah sangat mencukupi buat pengguna Android... walaupun filter nya tak sehebat Instagram.. tapi Lightbox ada menyediakan filter2 yang agak menarik... Foto yang diambil menggunakan Lightbox juga boleh di'crop' seperti Instagram.. malah rasanya Lightbox menyediakan perkongsian terus ke rangkaian sosial yang agak mencukupi iaitu melalui Facebook, Twitter, Flickr, Tumblr & Foursquare (walaupun tadak ke Email & Posterous). App Lightbox juga berupaya mengadakan apa yang mampu dilakukan oleh iCloud (juga untuk pengguna Mac sahaja)..

Anda boleh lihat sendiri keupayaan app Lightbox ini dalam kilp berikut :




Jadi.. kepada pengguna Android seperti Pakcik.. tak yah nak bersedih sbb tadak Instagram.. sbb kita ada Lightbox.. and kepada Instagram..tak payahlah nak kekwat bagai.. sbb Lightbox pun leh provide the same.. :)

-sekian-

2 ulasan:

  1. kalu bukan android takde.hehe....sedih2.

    BalasPadam
  2. Eames : kannnn??? tapi Pakcik actually ada ketiga2 phone.. Android, iPhone 3Gs & BlackBerry.. :D

    BalasPadam